21. avg 2012 15:37
Ežoj, hvala za prispevke, ki sem jih prebrala za nazaj.
F r i n a
21. avg 2012 15:37
Ežoj, hvala za prispevke, ki sem jih prebrala za nazaj.
F r i n a
21. avg 2012 17:11
Ma, frina, ima še, upam, da boš videla.
Evo, spet jaz,
Tole bo treba nekako dokončat. No, saj bi šlo, matra me pri izbiri fotografij, rad bi take pokazal s » ta pravo » kompozicijo, tega pa jaz žal ne obvladam, kajti v takih » vodič-romanih », ki jih pišejo vrhunski strokovnjaki za fotografijo, in ki jim nekateri celo rečejo knjige, je ena sama teorija, pa pravilo tretjin, pa neparno število objektov, pa vodilna črta pa........ ma sama nepotrebna teorija............... ( tale je za šarmiranje ).
Recimo » telegrafsko« poročanje o zadnjem dnevu v Španiji.
Torej, kamp imam plačan, check-out je do dvanajste ure, jaz bi rad odšel čim prej, da še kaj vidim Barcelone. Rahli problemi pri pakiranju, kajti, nekaj reči sem nakupil, tudi eno dodatno torbo, vseen sem mogel tam pustit napihljivo blazino, na kateri sem spal ( in sem je tudi tam kupil, 10€, hvala, a ste vprašali, pa seveda stole, ker nisem imel s sabo nobene kamp opreme. Torej spakiram se, vse končam okrog pol devetih in pravac železniška postaja.
Na postaji gneča, ko pride vlak je bilo treba stat, vse polno. Na vlaku opozarjajo, da je velika vročina, naj se ljudje pazijo, tekočina........OK, moj načrt je, da v garderobo postaje Sants, pustim prtljago, da me tam počaka do enajstih zvečer, ko imam avtobus. Ko to naredim, grem si najprej ogledat nekakšn tehnološki park, ki je v bližini. Jaz sicer niti ne vem kaj sem pričakoval, vsekakor nekaj, ono tam pa nič. Ogledam si tist nič ( 10 min ).
OK, grem naprej, na plaza katalunia, nekaj pojest ( ribe, kaj pa drugega ), potem potepanje. Za podzemno je treba kupit ( seveda ) vozovnico. Prej sem kupoval na šalteru, sedaj je tam gužva. Vsepovsod je polno avtomatov, za nakup in natpisov, na se jih ( potniki ) poslužujemo. Pridem do enega mal gledam, mi ni nič jasno. Mal pogledam druge, vidim jih nekaj, takih kot jaz, ki jim ne uspe. Vidim tudi enga fanta s punco, ki jim je uspelo. Takoj jim pridem in poprosim da mi kupijo vozovnico, kar jim, v drugem poskusu tudi uspe. Grem na metro in pridem ven na plaza Katalunija:
Seveda, *ebeš mesto brez golobov. Mal naprej, oni potniki z vlaka, ki so slišali da je » mucho calor », se hladijo. Mene pa niso veliko silili, pa sem pohitel naprej, niz Ramblo ( glavna promenada za turiste ).
Pogosto se dajo videti umetelne pipe, za osvežitev:
Samo kaj, ko je voda iz teh pip topla, po oceni cca 25 stopinj. Pojem dve porcije rib, nisem si upal spit niti piva, niti vina ( mucho calor ), spijem le nek sok iztisnjen iz nekakšnega sadja. Napotim se do pomorskega muzeja, ki je na koncu Ramble, pri unem velikem spomeniku. Po poti se dajo videti prosjaki ( ali umetniki, kakor vam je bolj všeč ):
In, recimo:
Najdem pomorski muzej iz prve, une ribe v meni kuhajo, treba jih bo zalit. V krogu muzeja je gostilna, spijem pivo ( pa mucho calor gor/dol ). Nekaj eksponatov je zunaj, obetavno:
in:
No in vidite kam je vse to pripeljalo: ameriške in ruske jedrske podmornice krožijo po svetu, vsaka z arzenalom, da uniči polovico planeta..........
Ja, nič, grem v muzej. Tam nobene gužve ( zunaj in v gostilni je bilo še kar ljudi ) Mal gledam, ponujajo ene vstopnice tudi za neko razstavo, neki tuhtam........ pa me un, za pultom ogovori, češ kako naj vas ogovorim, po špansko, angleško francosko, nemško........ jaz se zdramim in mu kot iz topa odgovorim: pa dajte po slovensko, to najbolj obvladam........ on seveda gleda, pa mu jaz rečem : puede en ingles, yo entiendo........ ( po špansko: lahko v angleščini, razumem........ ), to pa ga tudi nekoliko zmede, pol mi razloži, da je muzej zaprt, neki ga prenavljajo. Meni je vse to nekam sumnjivo: kamorkoli jaz pridem, in bi si rad ogledal nekaj s vojaško tematiko, je zaprto, po moje to kapitalisti preprečujejo izobraževanje revolucionarje.... Ja kaj pa čem.
Pred muzejem ( na dvorišču muzeja, pri gostilni ) je majhem ribnik:
Takoj mi pride na misel, če bi nabavil želve..........
Nič, grem naprej, do plaza Espanja, od tam je blizu še kaj za ogledat. Do plaza Espana se pride po eni ulici ki gre od muzeja, reče se ji paralel ( vragsigavedi s čem ). Resnično je » mucho calor », sliši se emergencia, a je koga zvilo........ ne bi tudi jaz bil med tistimi, mal mi skozi glavo gre: a mi je tega res treba po tej vročini, tolažim se, da ni daleč, pa, ena stran ceste je čist v senci, nekje kupim plastenko pollitarsko vode, vsedem se na eno klop v senci ( klopi je vsepovsod dovolj ) in spijem mrzlo vodo, .........in naprej, novim zmagam ( turističnim ) naproti.
Plaza Espana:
Gremo v hribe:
In:
Če sem že tukaj, naj si še ogledam paviljon Mies van der Rohe:
In:
To je nekaj minimalističnega, mene je takoj spomnilo na une japonske ( a so morda zen ) vrtovi s peskom: celo dvorišče je en sam pesek, ki ga uni menihi skos neki pometajo, nekje je le en kamn, oni to opazujejo in se dajo v kontemplacijo ( o dovršenosti vesolja, kaj pa drugega ). Po ogledu paviljona, se vsedem na eno kamnito klop ( pri paviljonu ), poskusim si nadet videz ganjenosti, vzdihujem ( kaka lepota, kaka umetnost ), ko se mi zdi, da je dovolj ( če me morda opazujejo ), grem naprej, kaj več o tistem ( oh in sploh paviljonu ) lahko pove mi querida amiga.
Grem naprej, pa spet nekaj zanimivega. A se spomnete, da smo se učili v šoli kvadratni koren: evo, tukaj je rastlina, ki ima kvadratni koren:
tbc
ežoj
21. avg 2012 17:24
Ežoj, krasno.
Upam da še kaj napišeš, zelo zanimivo branje.
Aja, da ne govorim o slikah. Čudovite.
*ebeš ti vso umetnost fotografiranja, za nas tuki na kulinariki so čist OK.
irena66
21. avg 2012 18:39
Ežoj, res zanimivo branje.
O fotografijah pa: jaz sem se šele zdaj, po branju " une" teme o fotografiji zavedela, da še nikoli v življenju ob fotografiranju nisem pomislila na kompozicijo in ... kaj že? Ma, kje imam pa čas za kaj takega! Ko fotografiram, moram predvsem misliti na to, da s prstom sploh najdem sprožilec, večkrat se mi je zgodilo, da je bil tudi prst na sliki.
Tvoje fotke se mi pa zdijo čist ok.
rosie
21. avg 2012 19:11
Okej, zakaj sem te "poslala" v Miesov pavilijon.
Leta 1929 je bila v Barceloni Svetovna razstava. Za to razstavo je Nemčija (v dvajsetih letih, skratka pred nacizmom) naročila načrt pavilijona pri arhitektu, flameskega porekla, delal je pa v Nemčiji (Mies van der Rohe). Gospod je dizajniral ultramodern pavilijon (v primerjavi s tistim, kar se je takrat drugače oblikovale, je bil pa itak z drugega plantea) kot neke vrste počastitev industrijskega detajla in tehničnih sposobnosti stroke. Pavilijon je imel razstavno funkcijo. Pred odprtjem so ugotovili, da ni tam nobenih stolov in je bila silna zadrega, na kaj se bo usedel kralj, ki si bo to razstavo ogledal. In je potem Mies na hitro oblikovak še dva kultna stola, ki ju danes poznamo pod imenom Barcelona chair. To sta tista fotelja z belim usnjem, naslonjalo in sedalo v premaknjemn naklonu 90 stopinj in na povrh še z usnjem prevlečeni gumbi - oba, tistega z naslonjalom in tisto pručko si lepo pofotkal (samo nisi točno vedel, kaj si fotkal).
Po zaprtju razstave so paviljon podrli. Okej stoli in kipi so ostali.
Potem je v Nemčiji kmalu prišel na oblast nacizem. V Španiji pa fankirzem.
Španski frankcizem se je v bistvu končal po Caudillovi smrti 1976, leta 1978 pa so sprejeli novo ustavo in opredelili demokratično monarhijo. Od takrat naprej štejejo tudi obdobje španske demokracije. In v tem obdobju, ki je bilo zelo intenzivno, so z dvema močnima akcijama tudi na kulturnem področju naredili prelom s prejšnjim frankističnim obdobjem.
Ena taka akcija je bila vrnitev Picassove Gernike v Španijo (dane je v Reini Sofii v Madridu)
Druga akcija pa je šla v rekonstrukcijo tega Nemškega paviliona v Barceloni. Ker pač v arhitekturi ta paviljon Špance spominja na obdoje pred fašizmom in postavitev tega paviljona na novo simbolno pomeni, da se je končalo eno zelo mračno obdobje, ki je zlasti v Kataloniji imelo zelo hude posledice (skoraj eliminacija katalonščine, npr). Pavilijon so rekosntruirali v obdobju 1983-1986. Danes je tam sedež stalne zbirke in sklada Mies van der Rohe. Ta sklad vsako neparno leto podeljuje dve najvišji evropski nagradi za arhitekturo. Ena nagrada je za uveljavljeno arhitektruo, ena pa za preboj novega imena v arhitekturi (tu ima tudi Slovenija dobitnika).
Asi que me puedes agradecer para iluminarte sobre el tema
Vendelina jr.
22. avg 2012 22:02
Ah irena ( in rosie ), hvala za pohvale, naj povem še nekaj, ko te fotografije nekaterim tolk gredo v nos: tole pri meni je tipična popotniška ( recimo, reporterska ) fotografija, nič ni ponarejeno, doterane barve, vse je tako kot je v naravi, ko si tam, nobenega nameščanja, nobene poze. Seveda, en Hodalič ( ali Žnidaršič ) bi posneli nekaj čisto drugega, bi čakali na pravo svetlobo, kompozicijo in kaj vem kaj še vse. Meni so te fotografije spomin na čas, ko sem bil tam in upam, da sem ga vsej delno tudi vam približal.
Rosie, na tebe sem pa jezen! Imaš tako lepe albume, si bila na toliko zanimivih krajih, in o vsem tem nič ne napišeš. Mene vse zanim: kako ste potovali, organizacija, prenočevanje, prehrana, cene.......... ti pa nič, objaviš album in to je to! Pa ni, verjamem, da ne sam za mene, tudi druge bi, verjamem, zanimalo. Jaz se pohvalim, da sem iz vaške knjižnice prebral vse potopise in biografije, me to od nekdaj zanima.
No. če sem omenil biografije: v biografiji van Gogha piše, da so mu neki občinski svetniki naročili sliko na kateri bojo vsi. Zmenili so se za plačilo, nekaj plačali, ko je bilo treba plačat ostalo, se zataknilo. Najprej, vsi svetniki na sliki niso bili iste velikosti, zaradi perspektive, oni spredaj so bili mal večji od onih bolj zadaj, in slednjim se ni zdelo pravično, da plačajo enako, kot oni spredaj. ( oni so se očitno zmenili, da bodo vsi enako plačali ). Drugo, kar jih je motilo, slikar je v enem ( se mi zdi v desnem spodnjem ) kotu, narisel psa, " zaradi kompozicije", enostavno je mogel tam nekaj narisat, ker mu se zdelo, da nekaj manjka.
Sicer, verjetno je na kulinariki kdo, ki o kompoziciji kaj več ve kot jaz ( s tem ne mislim na tiste genijalce, ki to vedo iz glave, ne da bi prebrali kakšno knjigo ). Gre preprosto za to, da so analizirali slike velikih slikarjev in poskusili ugotovit, zakaj so tako dobre in všečne. Iskali so nekakšna pravila in jih, baje, tudi velikokrat, najdli. Po moje, če to tudi kaj drži, gre predvsem za umetniško fotografijo, ne pa za ( recimo ) popotniško. Veliko se uporablja " zlati rez ", ki se poenostavi na tretjine. Recimo, povlečeš črte ( horizontalno in vertikalno ) od vsakega roba fotografije ( nekateri fotoaparati imajo te črte vgrajene v program ), na presečiščih teh črt, naj bi bili nameščeni " glavni " objekti slike. Ravno tako, naprimer horizont, naj bi bil nekje na tej črti. Potem je " pravilo o števiju objektov ( naj bi bilo neparno ), ja, seveda, neki slikaš, in čakaš trenutek, ko bo v kadru pravo število ljudi, pol je pa nekakšna " vodilna " črta, če slikaš pejzaž, in je na njem cesta ( recimo ) pol, naj je postavljena tako, da pogled, ki nehote sledi črti ceste, pride do nekega objekta, oblaka, drevesa..... Če te zanima o kompoziciji je napisano v vski knjigi o fotografiji, verjetno se da tudi veliko izbrskat. To so vse naka ohlapna pravila, in en avtor v neki knjigi ( sedaj se mi ne ljubi iskat ) pravi, ( potem, ko to vse na dolgo in široko razloži ), da so pravzaprav najboljše fotografije, ki ta pravila kršijo ( in nekaj takih fotografij tudi pokaže ).
Uf, jaz se " razpričo ", no, če te zanima, mal prebrskaj, po moje se tega dobi na internetu, ali v kakšni knjigi o fotografiji, pa se na to ni treba preveč ozirat pri popotniški fotografiji.
22. avg 2012 23:05
Ežoj,saj sem ti že stokrat povedala da za nas je OK in ne vem kaj se še obremenjuješ.
Obremenjuj se na forumu o fotografiranju, tuki na kulinariki je pa vse uredu, vse vidimo kar želimo.
irena66
22. avg 2012 23:11
Oh Vendy, Vendy, naturalmente, mi agredecimiento desde el fondo de mi corason. Mies van der Rohe estaba en mi cajon " nikad čuo ". Una vez mas, gracia por la iluminacion ( como va a ser su buen amiga Mygrace contento con esta espanolas, puede penso ). ( No, naj še prevedem: Ah vendy, kaj boš ti meni govorila, jaz sem za taga Miesa Rohetovog vedel, ko se tebi še sanjalo ni nič o arhitekturi, kaj bi se ti zahvaljeval za razsvetlitev ).
No, Vendy, sam za tebe:
in:
in:
ežoj
23. avg 2012 2:59
Ežoj, tako fotke kot potopis sta super . Prav imaš glede popotniške fotografije. V moj predal elektronske pošte prileti kar precej foto-reportaž o pohodih in potovanjih ljudi, ki svoje posnetke posnamejo zelo premišljeno in jih kasneje še obdelajo in očistijo neželenih elementov. Ampak meni taki posnetki počasi postajajo nezanimivi, ker delujejo preveč nerealno. Saj parkrat jih je lepo pogledat, ampak tudi preveč lepega se prenaješ.
Cila
23. avg 2012 7:20
Te lo agradezco de verdad.
Vendelina jr.Kulinarična Slovenija ne odgovarja za vsebino foruma! Vse napisano je odgovornost piscev besedil.
Za pošiljanje sporočila v forum, morate biti vpisani v KulSlo. Kliknite na VPIS! Če ste že vpisani in niste prijavljeni se prijavite.
Kaj jutri za kosilo? | johana |
MOJ vrt | malaga |
malo za hec | anjica1998 |
Kaj danes za zajtrk | johana |
Ločevanje živil 90. dni - 5. del | dočka |
Dušeno rdeče zelje
Svinjska ribica