Se gremo igrat?

ežoj  

član od: 24.2.2006

sporočila: 6302

20. jun 2007 22:28

proksima ( spet jaz ),

glede vprašanja: vem kje bom našel odgovor, vendar sem danes utrujen, pa se mi ne ljubi, bom počakal do jutar, ( če kdo prej odgovori tudi prav ), spomnila si me pa na eno židovsko kuharsko knjigo kje piše nekako takole: pričakuje se, da navaden žid pozna religijo tako dobro, da se v dvomih kaj se lahko in kaj ne sam odloči. Če pa ne ve lahko zmeraj vpraša rabija, vendar če vpraša, pol je prepovedano.

ežoj

trenta  

član od: 9.5.2007

sporočila: 20

21. jun 2007 10:47

"Ne kuhaj kozliča v mleku njegove matere." (citat verjetno ni dobeseden, ker prevajam iz angleščine), bi moral pa biti v tem smislu. Prepoved naj bi izhajala iz različnega prebavnega časa mesa in mleka in se je razširila od uživanja tudi na shranjevanje živil. kakšnih mikrobioloških razlogov na netu nisem našla, se pa bledo spomnim neke razlage. mogoče ima še ežoj kaj za dodat? trenta

rimljanka  

član od: 14.2.2005

sporočila: 17822

21. jun 2007 11:17

eh, ežoj, kaj pa, če s proximo nisva zadeli bistva (o tisti energiji v soli) - ker ga ni???????????????????

 

rimljanka

proxima  

član od: 21.10.2003

sporočila: 2514

21. jun 2007 16:56

Trenta: stavek je pravi, razlaga pa ne, tako da se cakamo. lp, proxima

Venturini  

član od: 29.1.2002

sporočila: 1720

21. jun 2007 17:52

 Dovoljena in prepovedana hrana (3 Mz 11,1-47)

Ne jej nobene gnusobe! 4 To so živali, ki jih smete jesti: govedo, ovca, koza, 5 jelen, gazela, damjak, divja koza, kozorog, antilopa in divja ovca. 6 Jesti smete vse živali, ki imajo parklje, na dvoje preklane parklje, in tiste živali, ki prežvekujejo. 7 Ne jejte pa od prežvekovalcev in od teh, ki imajo popolnoma preklane parklje: kamele, zajca in skalnega jazbeca; te sicer prežvekujejo, nimajo pa parkljev: za vas so nečiste; 8 in svinje, ker sicer ima parklje, pa ne prežvekuje; za vas je nečista. Ne jejte njihovega mesa in ne dotikajte se njihove mrhovine! 9 Izmed vseh živali, ki so v vodi, smete jesti tele: jesti smete vse, kar ima plavuti in luskine. 10 Ne smete pa jesti ničesar, kar nima plavuti in luskin: za vas je nečisto. 11 Vse čiste ptice smete jesti. 12 Te pa so, ki jih ne smete jesti: orel, brkati ser, jastreb, 13 kanja, sokol, lunj po njegovih vrstah, 14 krokar po njegovih vrstah, 15 noj, postovka, galeb, kragulj po njegovih vrstah, 16 čuk, čebélar, sova, 17 kavka, mrhar, kormoran, 18 štorklja, deževnik po njegovih vrstah, smrdokavra in netopir. 19 In vse krilate žuželke so za vas nečiste: ne smete jih jesti. 20 Vso čisto perutnino pa smete jesti. 21 Nobene mrhovine ne smete jesti. Smeš jo dati tujcu, ki je znotraj tvojih vrat, da jo pojé, ali pa prodati tujcu; kajti sveto ljudstvo si GOSPODU, svojemu Bogu. Ne kuhaj kozliča v mleku njegove matere!

 

 

Tole je cel odlobek za primerjavo kaj se sme kaj pa ne. Ne vem pa zakaj je stavek : "Ne kuhaj kozliča v mleku njegove matere".

 

 

Lp Saša

Mir in dobro!

trenta  

član od: 9.5.2007

sporočila: 20

22. jun 2007 12:43

ali mogoče misliš na to, da originalna prepoved zapoveduje, da ne bi smeli skuhati mladiča v mleku njegove matere? neverjetno, koliko košer strani obstaja na netu :) hehe mislim, da sem prebrala skoraj čisto vse :) trenta Sporočilo je spremenil(a) trenta dne 22. jun 2007 12:43:59

proxima  

član od: 21.10.2003

sporočila: 2514

22. jun 2007 14:41

Ne, zapoved ima verski pomen, ne toliko higienicnega - sicer so zapovedi in prepovedi Deuteronomiuma vecinoma nekaksen sanitarni prirocnik, ki je bil v vrocem podnebju precej vazen za zdravje in prezivetje. lp, proxima

ežoj  

član od: 24.2.2006

sporočila: 6302

22. jun 2007 15:38

proxima,

jaz nič ne najdem v parih knjigah, edino tole spodaj je napisala Claudia Roden v " The Book of Jewish Food " stran 21:

No reasons for prohibitions are given either in the Bible or in later rabbinic sacred books. Rabbinic literature has advanced various     explanations for the dietary laws, including moral, philosophical, mystical, and metaphisical ones. A popular traditional interpretation is that, by mastering their sensual urges and subordinating their sensual nature to the will of Good, human being rise from their animal to their human nature, attaining sanctification and moral freedom. Modern attempts to rationalize the laws speculate that they were created by the ancient rabbis for health reasons as a precaution against disease.

torej ( moj amaterski prevod ): Razlogi za prepoved ( misli se na mešanje mlečnih in mesnih izdelkov, ki so posledica prej pomenutega stavka ) se ne najdejo niti v bibliji niti v poznejših posvečenih rabinskih knjigah. Rabinska literatura postreže z različnimi pojasnili prehrambenih zakonov, vključno z moralnim, filozofskim, mističnim in metafizičnim. Popularna tradicionalna interpretacija  je da, gospodarjenjem ( morda, kontroliranjem, obvladovanjem ) čutnih nagonov in podreditvijo čutne narave volji Boga, človeško bitje se vzdigne  iz živalske v človeško naravo, ohranjujoči posvetitev in moralno svobodo ( kar koli to pomenilo, dodajam jaz ).Moderni napori  za racionalizacijo zakonov špekulirajo s tem, da so plod drevnih rabijev iz zdravstvenih razlogov kot predostrožnost proti boleznem.

A si morda na to mislila? 

ežoj

trenta  

član od: 9.5.2007

sporočila: 20

22. jun 2007 16:00

verski pomen hočeš? mogoče to, da po judovski kabali mleko predstavlja življenje, medtem, ko meso simbolizira smrt in ju zaradi tega ne smejo uživati skupaj? se mi zdi, da se pa ežojeva razlaga nanaša na celoten režim priprave košer hrane, ne samo na sočasno prepoved uživanja mesa in mleka. Se pravi, da se s tem, ko se pokoravaš vnaprej določenim pravilom glede priprave in uživanja hrane in ne kar planeš po prvi jedi, ki ti pride nasproti, zatiraš svoje nagone in na tak način izkazuješ spoštovanje bogu, ki te je ustvaril drugačnega (naprednejšega) od živali. trenta

ežoj  

član od: 24.2.2006

sporočila: 6302

23. jun 2007 10:57

trenta,

proxima si je vzela čas, trenutno preučuje Toro ( Talmud ima naročen v knjižnici ), tako da bomo slišali " ta pravo " razlago ( pa dejmo ji čas ). 

ežoj

Kulinarična Slovenija ne odgovarja za vsebino foruma! Vse napisano je odgovornost piscev besedil.

Za pošiljanje sporočila v forum, morate biti vpisani v KulSlo. Kliknite na VPIS! Če ste že vpisani in niste prijavljeni se prijavite.


Forumi (vroče teme)

Kaj jutri za kosilo?johana
MOJ vrtmalaga
malo za hecanjica1998
Kaj danes za zajtrkjohana
Ločevanje živil 90. dni - 5. deldočka

Video recepti